Hej alla!
I dag har det brunnit i baken på Botkyrka kommun tror jag!

Jag fick hjälp av Alzheimersföreningen igår att ta kontakt med media och det blev med råge!
TACK

Idag har det varit en artikel i Aftonbladet ang min mammas situation och jag har verkligen blivit tagen på allvar vilken tur.
Mamma har också idag godkänt en plats på Boendet vi önskat hon var där på besök med sin bror och B-H och tyckte att det lät bra.

När jag ett par timmar senare besökte henne och frågade vad hon gjort idag svarade hon som vanligt
"Jag har städat och fixat lite här hemma och snart kommer barnen"
Hon hade alltså glömt att hon varit på besök på Graninge!!
Jag försökte även lirka lite och fråga om hon träffat sin bror något och det hade hon inte gjort!

Jaha vad säger man då?

B-H har sökt plats på Graninge och nu väntar jag på att hon ska höra av sig till mig.
Vilket hon inte gjort!
Så fortsättning följer.

Jag kommer tillbaka ikväll

Kram till Er all och tack för att Ni stödjer mig TACK ALLA

6 kommentarer

Josephine

31 Aug 2011 22:36

Jag sa ju att det skulle sätta eld i baken på dom! Äntligen inser dom hur illa det är!

Du är bäst!! Love you!!!

Aite

31 Aug 2011 22:53

Heja Marina! Tänk, att det ska vara media, som sätter fart. Förvaltningsschefen (i TV-inslaget)verkar inte förstå, att de är skillnad på en frisk gamling och en dement person, som inte alltid är ens gammal. Nu hoppas vi, att det blir lugnt för er.

Styrkekram

Maria (mammas kusin)

31 Aug 2011 23:55

Hej Marina!

Jag vill tacka dig för att jag får ta del av din blogg och jag kommer att fortsätta läsa den. Jag är så jätteledsen över att din mamma har fått denna hemska sjukdom. Mitt huvud är fullt av tankar och jag lider med er. Jag är glad över att jag skrev det där brevet till Lillan. Din mamma och jag kommer från samma rötter men trots det träffade jag inte henne förrän februari 2009 då jag och sonen tog pendeltåget och hälsade på. Jag måste säga att du har en otroligt fin och snäll mamma! Jättelik min farmor (mammas mormor). Vi har hunnit med många timmars samtal och det var alltid så trevligt att prata med henne. Hon berättade om minnen från förr men även om er barn, barnbarn, barnsbarnbarn. Flera gånger bjöd jag henne att komma och hälsa på. I april-maj 2010 var mitt sista riktiga samtal med henne. Och det lät då som att hon skulle försöka komma och hälsa på i sommar. Men så blev det inte....

Jag förstår att det är mycket kämpande. Är det inte det ena så är det något annat att ta hand om.Men det är bara att se positivt och försöka göra det bästa. Nåt annat finns inte.



Ha det så bra och krama mamma så gott från mig.

Kram

Maria

Monica<3

01 Sep 2011 00:14

Hej vännen. Ja, det är INTE klokt att Förvaltningen inte har lyssnat på dig när det gäller din Mor.De finns ingen mer som känner sin Mor så väl som du gör och sen kommer det in en Ung Biståndshandl som inte ens känner el har levt med din mamma och ska säga vad som ska ske. NEJ, det är långt ifrån okej att bli behandlad så RESPEKTLÖST som du/ni har blivit. Det är under all kritik. Det ska inte få vara på detta vis att det ska behöva gå så långt att du måste koppla in tv, tidningar för att de ska lyssna på dig. Nu är det tur att du fått gehör och att detta kanske kan lära den där ung biståndsh att hon ska LYSSNA på anhöriga först och främs innan hon tar så galna beslut som hon gjort och även de inblandade hoppas jag ska lära av detta..Jag hoppas också att dem inser vilket lidande dem har utsatt dig och din familj för, alla tårar du gråtit pga detta, dessa vak nätter av grubblerier, den oro och ångest du fått haft o har. Nej, nu får de allt ordna till detta för din mor och er skull, så ni alla får ro...All ängla kraft o styrka till dig

Yvonne Kingbrandt

01 Sep 2011 10:33

Kära Marina. Tänk att man ska behöva gå till pressen för att få hjälp. Att avkräva ett ja från en dement person är ju inte möjligt för din mamma förstår ju förmodligen inte ens frågan. Och, en dement säger mest nej oavsett vad det gäller. Biståndshandläggare utan demensutbildning förmodar jag. Vi har i tingsrätten för min pappa inte skötta mammas ekonomi och försökte få en god man. Hennes målsägandeadvokat ansåg att mamma kunde tala för sig själv och mamma vågade inte säga annat än att pappa gjorde allt bra, mycket hotad i det läget av honom. Jag tycker din mamma är så pass dålig att det ska in en förmyndare och inte God Man. Förmyndare kan vara du eller din bror. Genom det är det ni som fattar besluten för henne och behöver därmed inte hennes underskrift vilket behövs om du är God Man. Hoppas pressen och alzheimerföreningen gjort nytta för att ändra Botkyrka kommun. Tur jag inte bor där längre, har gjort det

marina

01 Sep 2011 21:04

du är så stark!!heja dig!

Kommentera

Publiceras ej