Men va sjutton ska jag göra nu??

Nu tänker Biständshandläggaren (B-H) skriva ut mamma från sjukhuset!
Hon menar att hemtjänsten får ta hand om henne nu hon är beviljat allt stöd som går dvs 6-10 gånger om dagen kommer det att komma någon hem till mamma och hjälpa henne med gå upp på morgonen, komma tillbaka senare för att titta till henne, sedan lunch, för att sedan igen komma mellan lunchen och middagen, middagsbesök och sällskap, sedan igen tillsyn, sedan kvällstillsyn vid 2 tillfällen sedan sista besöket någon gång på natten.......
Vad i He-te.....

Läkarna har mycket noga understyrkt att mamma MÅSTE ha lugn och ro!
Är detta lugn och ro?
Inte nog med det därmellan ska sjuksköterska komma och dela medicin 3 ggr per dag!

Vad säger man om detta? Är det en skälig levnadsnivå?

Innan mamma lades in larmade hemtjänst och distriktsköterska om att det inte fungerade då kom dem 3 gånger om dagen och distrikssköterskan kom endast 1 gång om dagen, nu ska dem komma så här många gånger....

Var är vi på väg med vår vård för äldre?

Hur ska detta sluta. min morbror ska imorgon igen försöka att göra ett besök på Graninge tillsammans med B-H och mamma, vi får se om mamma godkänner att hon vill bo där, jag tvekar att hon går med på det.
Herre Gud vad jag är orolig hur ska jag kunna sova inatt.......

Jag har idag varit i kontakt med Alzheimerföreningen och vilket stöd jag fått redan i måndags ringde jag dem och fick goda råd direkt. Helt FANTASTISKA besök gärna deras
hemsida www.alzheimerföreningen.se

Jag kan inte tacka nog många gånger för deras hjälp och stöd. Tveka aldrig att be om hjälp och stöd för dem är verkligen proffs.

Jag kommer tillbaka imorgon så får vi se vad den dagen har att bjuda på.

STORT TACK TILL ALLA SOM VARIT STÖD FÖR MIG IDAG VAD VORE JAG UTAN ER?
TUSEN KRAMAR


4 kommentarer

Biggan

31 Aug 2011 01:42

Det är ju inte klokt att BH kan bestämma så. Är det bara budgeten de tänker på?

Jättebra att du får stöd från A-föreningen, det är nog bästa hjälp du kan få.

Man kan anmäla soc till Länsstyrelsen när man tycker att det är för galet.

Malin (kusin)

31 Aug 2011 06:32

HERREGUD !!!! vilket jäkla skit samhälle vi lever detta är ju HELT galet hur kan man göra så mot nån som är såååå sjuk och oförmögen att ta hand om sina egna behov !!??

Hoppas besöket i dag kan hjälpa...

tänker på dej gumman puss



Aite

31 Aug 2011 08:23

Har då aldrig förut hört, att patienten själv skall godkänna boendet. Den sjuke förstår ju inte vad det handlar om. Det verkar som det enda, som ändrar handläggarens syn på det hela, är att gå till tidningarna. Då blir det fart. Bra, att du har fått hjälp av Alzheimersföreningen. Då vet du vad du har rätt att kräva för din mor.

Styrkekram!

Tesa syster

31 Aug 2011 11:56

ja du systra min.

Jag har i dag ringt polisen och försökt polisanmäla handläggaren...men det går inte säger dom.

Då ringde jag JO men dom kan inte heller göra någonting.....

jag känner mig helt jävla maktlös här uppe.

Om jag bara kunde göra någonting.....

Du jag älskar dig och stöttar dig i allt gumman.

//Tesa

Kommentera

Publiceras ej