I dag har det varit en tung dag! Jag har en j….la ångest att jag inte hinner träffa mamma som jag brukar göra. I dag ringde jag för att höra hur hon mår eftersom A ringde och berättade att mamma har varit jätte trött sista veckan. Det var någon som jobbar på Graninge som svarade i telefon som knappt förstod vad jag sa! vilket jag tycker är jätte konstigt, om personalen på avdelningen inte förstår vad jag säger hur ska dem då förstå vad dem som är sjuka säger??
Jag ringde kl 19 och då hade dem redan lagt mamma. Jag och Peter var där förra veckan vid strax före kl 19 för att ta mamma med på en prommis eftersom det är så härligt väder, men även denna gång låg mamma! Jag tycker att det är lite väl tidigt att lägga sig på! Vad tycker ni?
Som det ser ut nu så är ju tydligen mamma jätte trött och kan knappt hålla sig vaken på dagen heller så nu kanske det är bra men är det meningen att man ska få gå och lägga sig kl 19?

Jag vet inte om jag över reagerar men jag tycker att det är att se till att göra saker väldigt lätt för sig!?
Nu i morgon ska jag till Graninge för att försöka få ett snabbt ord med läkaren och be dem ta prover på mamma så hon inte går omkring med en infektion eller nåt, för hon ska inte behöva vara så här trött, hon har legat hela dagen i dag och ändå så la dem henne för kl 19 och hon somnade! Det låter inte helt ok! Känner mig otroligt ledsen och orolig faktiskt, jag blir också rädd att hon kommit in i ett skov så att hon kanske håller på att bli sämre i sin sjukdom…… Många tankar blir det i alla fall. Jag hoppas att det beror på värmen bara så att mamma piggar på sig snart. Jag får försöka att tänka positivt även om det är svårt! Jag får berätta mer i morgon…. Natti natti på er

Kommentera

Publiceras ej