Hej på er!
 
Hoppas ni alla mår bra jag har just gjort en ögonoperation så jag är på bättringsvägen...
Jag var helt livrädd inför operationen men de gick bra. Lite läskigt när man är vaken under operationen och ser knivar och saxar och nålen när dem syr ihop.....
Men nu ser jag mycket bättre ut!! Hi hi...
 
Det har inte hänt så mycket mer sedan sist jag har varit dålig på att hämta mamma dem sista 2 helgerna då jag dels varit opererad och dels hade en dag att samla alla papper inför momsningen nu i februari.
Sist jag hade mamma hemma så fyllde hon år och familjen var hemma och vi åt tårta och fikade det var väldigt trevligt mamma var lugn och hon blev glad när min "pappa" (man kan säga foster pappa) dök upp. Mamma var här i köket och pysslade när han kom. När han gick fram och hälsade på mamma så blev hon jätte glad! 
Det är ju Guj!! Sa hon, och kramade honom länge länge, sen satt hon och klappade på honom 
Väldigt mysigt faktiskt. Det är nog svårare för honom än henne han visste inte vad han skulle prata om inte heller hur han ska svara på hennes konstiga osamanhängande meningar. Ibland tittade han på mig bedjande .....ha ha.
 
När min dotter garnerade mammas tårta utbrast hon igen  - ÅH vad fin det blir!!
Det är väldigt överraskande när det stämmer så bra, jag blir glad ända in i hjärtat. 
 
Sen efter ett par timmar var det dags för ett toalett besök! Det är inte det lättaste för jag tror att mamma är väldigt obekväm med att jag ska hjälpa henne med det för det är verkligen ett kämpande både för henne och mig! Hon vill absolut inte att jag ska hjäpa henne hon håller emot och hon vill absolut inte klä av sig!! Det gick till slut hon fick hjälpa till med det hon kan själv. Det är en stor prestation för oss båda att ta toalett bestyren....
 
Så för tillfället väntar jag bara på att Läkare från KS Huddinge hör av sig ang den utredning dem ska göra med mamma det ska bli mycket intressant också att få alla journal papper på mammas aktiviteter som man säger att man gör på Graninge!.
Jag VET att A gör allt hon kan och har förmåga och tillstånd till men utan henne hade det varit kaos! Jag träffade mammas förra kontaktperson när jag var på ett läkarbesök, jag kände igen henne men kunde inte placera henne eftersom hon var på helt fel plats, men till slut föll min polett ner. Hon sa att det ända hon saknade frång Graninge var min mamma!! Jag hade förstått att hon inte trivdes men att det var så illa bekräftar bara vad jag också känner!
 
Det ska verkligen bli spännande när dem gör den utredning dem ska för då kommer ett och annat upp till ytan vilket är jätte bra. Ibland känner jag att det är nåt galet när jag kommer det beror helt på vem eller vilka som jobbar.
 
Så mina blogg vänner / läsare nog för denna gång.
Vi hörs snart igen här kommer några bilder
 
 
  
 
Det är kärlek trots så många år tillbaka!!
  
 
 

4 kommentarer

maria

26 Feb 2014 12:45

Hoppas både du och din mamma har det bättre nu! Kram

maria

26 Feb 2014 12:45

Hoppas både du och din mamma har det bättre nu! Kram

M

11 Mar 2014 22:28

När fick din mor diagnosen ?

M

11 Mar 2014 22:30

När fick din mor diagnosen ?

Svar: Hej Min mammafick sin diagnos 2011 januari Då fick hon gå på dagverksamhet det tog ca 1.5 år sedan var hon så dålig att hon fick flytta in på boende….
Nu har hon bott på sitt boende i 2.5 år.
Tack för att du skrivit varm kram på dig
Marina Hansen

Kommentera

Publiceras ej