Hej på Er!
 
Här är mammas nya boende och det är så fantastiskt fint :)
 
Så fantastiskt skönt att få lämna Graninge.
Dödens väntrum var det en av våra flytt killar sa!! Det säger verkligen mycket!!
 
Mammas nya boende ligger i Norsborg och är helt nytt med nya visioner om ett nytt vårdande som är väl planerat tillsammans med människor som är väldigt framstående inom Demensvården. Det känns verkligen bra. 
Bara utsikten från mammas rum är fantastisk, mot ett vanligt bostadsområde med familjer och barn runt knuten. Det kommer att bli toppen för mamma att se människor som lever och rör sig. 
jag hoppas att hon inte ska ta flytten så hårt jag är väl medveten om att man egentligen inte ska flytta en dement men nu har vi verkligen kämpat på med Graninge och det har bara blivt värre och värre.....
Den vanvård som givits är helt oacceptabel. Mamma lever här och nu hon måste få ha en bra tid den sista hon har.
 
När vi tömde hennes rum såg jag på mamma att hon blev lite förvirrad men det är bara en natt i det tomma rummet! 
I morgon ska jag hämta henne kl 10 och jag hoppas slippa träffa både H och M för jag har ingenting att säga till dem mer allt är sagt och gjort!
Jag kommer att försöka skriva ett brev till ledningen på Vardaga och berätta hur vi haft det den här tiden och hur vi blivit bemötta. 
 
Jag ska okså försöka få tag på all media jag kan så att det kommer ut att våra äldre vanvårdas på ett sånt horribelt sett.
 
Jag kommer tillbaka i morgon och berättar hur inflyttningen gick.
 
Ha det gott alla 
varm kram  Marina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 







 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#alzheimers #demens, alzheimers,

4 kommentarer

Mmm

05 Oct 2014 19:32

Blev verkligen glad av att läsa det här inlägget! Nu önskar jag er varmt LyckaTill.

Svar: Tack! Det ska bli så skönt <3
Marina Hansen

Mimmi

06 Oct 2014 16:24

Så underbart!! Lycka nu till i det nya boendet och sämre kan det inte bli!! Kram

Monica

06 Oct 2014 19:54

Jätte fint boende, hoppas hon kommer att trivas och ha det bra där💞

Anreas J.

20 Nov 2016 20:30

Intressant blogg. Jag skulle vilja tipsa alla anhöriga om trygghetslarmet MiniFinder Pico. Vår familj införskaffade den för ca. 2 månader sedan och nu kan vi inte vara utan den. Min mamma har flertal gånger stuckit iväg och försvunnit ut i skogen eller stan. Nu har vi koll på henne och kan snabbt återfinna henne. Här kan ni läsa mer: http://www.gpser.se/minifinder-pico

Kommentera

Publiceras ej