Hej Alla!

I Fredags var det varit shoping  hela dagen med mamma. det var hur mysigt som helst :)

När jag kom till Graninge så låg mamma och sov hon hade varit uppe på natten och fixat runt så det blev inte så många timmars sömn för henne men hon gick upp när jag kom och jag hjälpte henne med morgon bestyren och klädde på henne och till sist äta frukost.

Sen iväg till skäris!!
Vi mötte upp Josephine och Bellis ,Alica.

Vi hade en jätte mysig dag mamma fick prova kläder som hon tyckte va fina och hon var jätte glad, det var så himla mysigt, men jag märker skillnad från i somras när vi va ute och handlade då var hon mer med i tanken nu ficka jag hjälpa henne att klä på och av sig :( det känns ju inte så himla roligt precis.

Sen gick vi ner och åt lunch hon ville ha thai mat så vi åt det  åh Gud vad hon njöt! Och det tror jag det det är ju inte den roligaste maten dem får även om mammas boende får ganska fin mat och fräch sallad varje måltid.

Sen sprang klockan i väg så en glass och en butik till sen fick vi avsluta.......
Vi åkte tillbaka till Graninge för att lämna mamma och det första hon sa när vi kommit fram va
"Usch vilket ställe var ska vi? Oj jag får ont i magen" sa hon!!
Sen gick vi in och hon var inte alls förtjust hon såg väldigt skeptisk ut!
Vi gick in på hennes rum och plockade upp allt vi handlat men hon såg fortfarande skeptisk ut men jag pratade på och hon satte på sig sina fina kläder, hon hade köpt skinn byxor hon har alltid älskat skinnkläder!
Sen var det lagom för mig att åka kl var redan vid 17 och dem skulle äta så
mamma blev avledd och jag kunde gå.


Isabelle och gamelmormor äter glass :))

Mamma hade ju sovit dåligt natten innan så hon hade gått och lagt sig och sov hela natten utan att gå upp någonting! Skönt.

Så det var i fredags, i helgen har jag inte hunnit träffa henne jag har haft fullt upp.
Jag får så himla dåligt samvete, jag vet att jag inte ska ha det men jag får det ändå, jag ska åka dit imorgon. Victor och jag ska övningsköra så vi kan ta en sväng dit.

Jag pratatde med mamma i telefon i dag och hon pratade på om allt möjligt, att hon inrett fint i lägenheten och att hon varit ute och åkt vilket hon INTE har men det är bra att hon tror att hon varit aktiv......

Sov gott alla hörs snart igen

1 kommentarer

Mimmi

15 Nov 2011 10:13

Njut av de dagar som är bra med din lilla mamma! Du har ju ditt eget liv oxå o kan inte alltid vara tillsammans med din mamma-ha inget dåligt samvete, hon har det ju så bra där hon bor!

Härligt att din mamma fortfarande tycker om fina kläder...o gå ut o fika, så mysigt!

Vår mamma trivdes från första stund på sitt boende. Hon blev kär o livet lekte. Men när hon var ute någonstans trodde hon alltid att hon skulle hem till sin gamla lägenhet. Hon blev så orolig när hon insåg att vi körde fel väg.....Hon grät o var rädd innan hon kom in till sin avdelning-hon fattade ju ingenting då. Men den lilla världen på avdelningen var hon helt trygg med. Tänk så det kan bli-vår mamma som aldrig varit still, rest massor o tagit ledar rollen i de flesta sammanhang-blev helt vilse o behövde sin trygghet som aldrig förr......



Kram Mimmi

Kommentera

Publiceras ej