Hej på Er!
 
I går var vi hos mamma och vi skulle ha ätit lunch hos henne men dem hade haft el avbrott hela natten så det blev inställt. Tråkigt men så kan det vara, vi fikade i alla fall!!
Det är skönt att få träffa mamma så det blev en stund med min man och min morbror och hans fru, dem hade tagit med sig lite godis till mamma som hon smaskade på.
Mamma var ganska svår att få kontakt med i går hon ville inte alls vara med, jag vet inte riktigt vad det kan bero på, hon hade skött magen sa personalen och hon kan bli ganska trött av det så det kanske var så.
Mamma har ganska stora problem med sin mage hon är så dålig på att dricka så det är nog en anledning till att hon blir lite trögare.....
Hon ville knappt sitta med oss hon vandrade runt och tittade i blomkrukor och pratade med sig själv och med fönsterna! Helt plötsligt kan hon brista ut i ett skratt från ingenstans, så märklig sjukdom tycker jag. Jag försökte bjuda hennepå en bull bit som jag tagit med till kaffet men hon stängde munnen bara, sen försökte hon stoppa ner bullen i sin godispåse precis som små barn gör när dem vill spara! Jag försökte säga till henne men hon höll stenhårt i både påse och bulle! 
 
I dag var det en artikel i Expressen som jag och mamma var med i, intressant faktiskt den handlar om forskningen kring medicinerna, dem ringde förra veckan till mig och frågade lite om vad jag tycker kring forskningen. Jag tycker det är jätte bra och jag önskar att det fanns mer pengar som man kunde använda att forska och framställa medicin med, Jag och min dotter försökte en tid att skapa en pin som vi ville sälja till folk typ som den pins man kan köpa ute i handeln för hjärtsjuka exempelvis, det var himla svårt att komma ut med den för oss. Jag hittade ett företag som skulle göra dem men vi fick aldrig ihop det med något stort företag som ville vara med tyvärr så vi lade ner tankar kring det. Vår tanke var att sälja dem för 25kr st och alla pengar skulle gå till forkning - tillverknings kostnaderna!
En bra idé eller hur?
 
Vi får väl se om vi kan ta upp det igen, det skulle verkligen vara bra tycker jag.
 
Jag ska försöka hitta artikeln i Expressen och lägga upp den här kommer tillbaka om det.
 
Ha det gott alla vi hörs snart igen
 
Varm kram på er 

2 kommentarer

maria

18 Dec 2012 10:41

Marina!

Ska leta reda på artikeln och läsa den.....
Ja du alla pengar till forskning behövs-det är en förfärlig sjukdom som sägs öka lavinartat.....
(Precis samma problem med magen hade min mamma också....)

Hoppas ni får en lugn och fin jul!

maria

18 Dec 2012 15:08

Läste artikeln och vilken fin bild på dig!!
Är det din mamma som målat tavlan??

Svar: Hej Och tack! nej det är inte min mamma som målat tavlan, hon var fantastiskt duktig på att måla däremot! Skulle kunnat vara hon
Hoppa du får en skön och avslappnade jul

Varm kram på dig.
Marina Hansen

Kommentera

Publiceras ej