God Fortsättning
Alla På 2012



På Ny Års Afton var vi hos mamma.

Vi släppte upp Kärleksballongenger (kallar jag det för)

Det var trevligt men hon förstod inte riktigt hon ville in för der var så kallt.

Hon hade varit jätte arg hela dagen sagt en massa JÄTTE JÄTTE fula ord till personalen, men hon och jag gick ut i alla fall och släppte upp dem en för pappa en för morfar och en för mormor,vi kastade släng kyssar och sa att vi saknade dem sen gick vi in.

Vi satte oss ner och och fikade jag hade tagit med Ris á la malta med mandariner och drack kaffe det var 2 personal med.
Det blev ett trevligt avslut på detta år, skönt.

Jag tror att mamma blev lite lugnare effter vårt bösk  tack o lov

Had et gott alla vi hörs snart igen

1 kommentarer

Maria

04 Jan 2012 11:23

Hoppas år 2012 blir ett skönt trevligt och roligt år på alla sätt!!

Man får vara glad för de stunder som är mysiga och trevliga med de som har demens. Jag skämdes jättemycket för mamma i början när hon bodde i sitt gruppboende. Men för att orka lärde jag mig att skratta åt allt tokigt hon hittade på och tänkte att det inte var min mamma......Hon hade dött om hon visste och förstod vad hon gjorde....Förstår att din mamma precis som min var mycket social och verbal!!! Ingen tyst stund här inte och det är klart då kan allt sägas.....Det bästa är att personalen kan och vet hur de med alzheimers kan reagera....Kram

Kommentera

Publiceras ej