Jaha då var vi där nu!!
I går var vi tillmammas lägenhet igen och hämtade hennes soffa. Det är ofattbart att det går så himla fort det är verkligen inte roligt!
Det var meningen att vi skulle hämta mammas bokhylla också men den fick inte plats i bilen för bokhyllan är för hög så vi måste fixa en större bil innan vi kan ta den så det blir till att flytta en gång till.
Det är så himla jobbigt känslomässigt att hålla på med det här det verkar inte finnas nåt slut på det. Det är ju klart det kommer inte att ta slut innan mamma är borta så klart och det är ju en ännu jobbigare tanke, den vill jag inte ens tänka på. Nu står mammas soffa här hos mig till hon får sitt stora rum då vi ska ställa dit den och bokhyllan också för den delen men det får bli när det blir.
Efter att vi kört möblerna så åkte vi till mamma och fikade. Hon låg i soffan i allrummet när vi kom så jag väckte henne och hon blev glad att vi var där allihop.

Det var jag och alla mina 4 barn faktiskt Josephine hade sin fästman och barn med sig.
Victor och jag hade för avsikt att övningsköra på söndagen men det blev lite avbrott i körningen med dels flytta möbler sen fika hos mamma.
Pether mammas bror hjälpte till så han var där också det känns så bra att vi kunde hjälpas åt alla det lättar lite i allt det jobbiga.
Mamma var jätte glad hon pratade en massa goja det var ingen som förstod vad hon sa men vi hade trevligt och hon skrattade mycket hoppade med benen som tusan och skrattade och skrockade om en massa konstiga saker.
Josephine hade med sig av sina fina cup cakes dem var så himla fina och goda mamma åt säkert 4 st, hon är så glad i allt gott. Egentligen ska vi försöka att tänka på vad mamma stoppar i sig men vi är ju inte där så himla ofta allihop samtidigt så hon fick njuta lite av stunden och vi med.


Jag visade mamma några bilder häromdagen och hon råkade se sin soffa på bild trots att jag försökte bläddra förbi så hann hon se " oj bläddra tillbaka" sa hon när hon såg den sen sa hon " Ja, den är är fin den tycker jag mycket om"
Lilla mamma lite kommer hon tydligen ihåg, jag undrar så mycket vad som snurrar i hennes huvud jag skulle sååå gärna vilja förstå bättre, jag skulle kunna ge hur mycket som helst för det.
Jag är nog inte ensam om att vilja veta vad som snurrar.
Ja så det var den här helgen, nu blir det full galopp i veckan jag ska börja träna 5 dagar i veckan fram till vi åker i april jag hoppas att det kommer att synas......

Så vi hörs snart igen mina fina läsare ;))



3 kommentarer

Maria

12 Mar 2012 22:22

Men visst är det tungt och tufft att tömma ett hem-liksom ett bokslut fast man vet att ens mamma fortfarande lever....

Vi stod oxå i kö till ett större rum för mamma-när det blev dax för det efter några månader så tyckte vi inte att det var rätt för mamma-en flytt som för henne hade varit i nödan-det var ju inte hon som ville ha ett annat rum utan vi som ville att hon skulle ha ett ljusare större rum-vår mamma hade bara blivit ännu mer förvirrad om vi byt rum åt henne....Men alla är olika -din mamma kanske klarar byten utan att det stör henne....Vi ville ju vår mammas bästa men vi var tvungna att ganska snart ställa frågan om det var våra behov eller mammas??? Ja du Marina det är tufft att leva nära en med alzheimers -just att se att den människa man känt så väl blir så förändrad. Hoppas ni snart blir klara med lägenheten-skönt att kunna lägga såna jobbiga saker bakom sig. Njut nu av våren......det är du mer än värd!!

~ L I N N ~

14 Mar 2012 18:57

Vill du ha t.ex skyltar (t.ex dagens outfit osv), ny design eller varför inte en ny header till bloggen?

Kika då in på min tävling där du kan vinna presentkort på JojjoDesign, hon är super billig och drar 2 vinnare som får ett presentkort på 100kr var!



Direktlänk -> http://linnhahne.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-presentkort-pa-jojjodesign.html#comment

Maria

14 Mar 2012 22:25

Hej



ww.seniorminiq.se på den här sidan ska man kunna se vilka mediciner som kan påverka våra sjuka och gamla helt galet..

Kommentera

Publiceras ej