Hej

Det känns fantastiskt bra att komma till Tornet så underbart!!
Mamma var glad och hon hade 4 personal endast för henne. 
Den nya kontakt personen verkar helt fantastiskt mjuk och hon tog emot mamma jätte väl idag
Som att komma till ett lyx boende med fin utsikt över en lekpark och ett bostadsområde samt en fin inhängnad gård där mamma kan strosa runt i nu i höst och speciellt till våren! 


ÅH vad jag är glad att jag tog beslutet!!

Tyvärr gick det sämre med flytten från Graninge! 
Mammas kontakt person A och C tog hand om mamma väldigt bra men avdelnings ansvariga  H är under all kritik!!!
För att inte tala om enhetschefen M!

Jag har bett om mammas journaler och väntat på dem i iallafall minst 1 vecka om inte mer! I dag fick jag fråga efter dem och svaret blev att 
Jag inte kan få ta del av dem?
Varför då? 
Jag har fått dem tidigare och nu är det blankt nej!
Enhetschefen M påstår att pga att jag gjort en IVO anmälan kan dem inte lämna dem och att mamma har sin sekretess? 
Det är klart att mamma har sin sekretess men varför har jag då fått allt förut?
Det här blir bara sämre och sämre. Sedan skulle dem ersätta mammas borttappade inneskor 4 gånger har dem kommit bort, denna gång har jag bett dem köpa nya och samma där för många veckor sedan bad jag om det
Dem fanns inte heller med?!
Dem ville att jag skulle komma och hämta ersättning för dem hos dem, men jag sätter aldrig min fot där igen ALDRIG!!!!!

Nu är Graninge tiden slut och nu ska jag bara göra dem anmälningar jag ska och försöka få ut den vanvård dem utsatt mamma för till media. 

Nu blickar jag framåt och lämnar över ansvaret Till dem som vi betalar för att ta hand om det. Jag ska bara hitta och njuta av det bästa av mamma <3

Så nu god natt för mig 
Sov gott alla mi därute 
Varm kram Marina 





6 kommentarer

Maria

08 Oct 2014 12:20

Så skönt att allt verkar fungera så bra! Klart du måste få ut din mammas journaler.( kanske är de lika skrämmande dåliga som min mammas var??) Att slåss för våra gamla och sjuka är en tuff kamp men vi måste bara segra och verksamheten för våra äldre måste bli så mycket bättre!! Nu behöver du förhoppningsvis inte kämpa lika mycket längre....Själv så saknar jag fortfarande mammas boende-Solberga!! De var så proffsiga och behandlade mamma så bra -alltså usk. Idag sol och de t är bara att njuta!!

Mmm

09 Oct 2014 21:52

Glad åt att ni blev bemötta så bra på nya boendet.
Eftersom ni bytt boende så är dom väl Tvungna att skicka din mors journaler dit. Här kan dom nog inte neka.
Man kan ju ringa socialstyrelsen och fråga...!!
Må så gott

Jennika och Karin

18 Nov 2014 10:13

Hej!
Vi heter Jennika och Karin. Vi studerar till sjuksköterskor på Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Vi ska skriva vår c-uppsats nu under termin fem som ska handla om upplevelsen av att vara närstående vid demens sjukdom.
Efter att vi läst din blogg så finner vi den väldigt intressant och den berör oss. Vi undrar därför om vi kan få använda din blogg som material till vårt resultat i uppsatsen? Vi behöver alltså DITT samtycke. Texterna från din blogg kommer att vara anonyma och vi kommer aldrig att skriva ut namn, platser eller liknande som skulle kunna knytas an till dig. Vi kommer endast använda din blogg till vår uppsats och inte till något annat.
Du har även rätt att avböja ditt samtycke under arbetes gång. Tacksam för snabbt svar.
Med vänlig hälsning Jennika och Karin
[email protected]
[email protected]

Handledare: Agneta Mählqvist, Maja Stenberg

Svar: Hej
Det går jätte bra
Hör av Er till mig på 0709397891
Sköt om er
Marina Hansen

Josefine

18 Jan 2015 01:43

Hej,
Vilken fin blogg du har! Du verkar mycket engagerad i din mammas sjukdom. Jag vill föreslå att du ser på filmen Under our skin på You Tube och får information om vad som kan göras för att hon ska tillfriskna. Läs också boken Dr Horowitz har skrivit som heter Why can't I get better. Det finns hjälp att få! Jag möter patienter med Alzheimer på den klinik jag befinner mig på i Clearwater, Florida. Här finns hjälp att få. Det finns bara på tok för lite information om det, och det är medvetet så. Så för din skull och din mammas se filmen och läs mer om detta. Jag berättar gärna mer om du vill. Allt gott till er! Kram Josefine

Svar: Hej Josefine
Tack för din kommentar
Det värmer när någon kikar in och skriver. Dock har jag varit dålig på att skriva sista tiden ( ganska länge )
Men jag är aktiv i mammas sjukdom!
Jag saknar henne varje dag allra mest nu hade jag behövt henne!!
Jag försökte hitta ert klipp på youtube men lyckades inte
Jag skulle bli jätte glad om du kunde skicka en länk

Hoppas vi hörs igen
Allt gott till dig 🌸
Marina Hansen

Sundsvalls Micke

31 Mar 2015 00:10

Hej!
Väldigt nyfiken på hur det gick med flytten för din mamma?
Hoppas det gick bra o hon blivit mer aktiverad.
Här hemma har det varit minst sagt turbulent med min sambos assistenter. En har tvingats sluta tyvärr.

Micke

Christina Eriksson

17 Apr 2017 10:03

Hej! Jätteglad för denna blogg! Ger stor tröst och många situationer jag känner igen. Kram

Kommentera

Publiceras ej