I tisadgs var jag och min bror hos mamma, men den här gången var hon jätte trött!!
Även nu tog vi promenad men den slutade på lilla livs med inköp av glass för det är mamma tokig i. Jag köpte med både glasspinne och ett paket som hon kan äta av vid ett annat tillfälle.
Min bror har inte varit så mycket hos mamma han fixar inte det han blir helt knäckt efter att han varit där det resulterar i att han inte åker dit, vilket gör att jag får ett större ansvar!! det känns ganska jobbigt faktiskt men jag kan inte göra något åt det. Ibland så känns det som om han flyr!!
Jag har pratat med honom om det och han är fullt medveten om att jag tycker så, han säger att han är ledsen över att inte kunna orka men han knäcker ihop i flera dagar så han åker väldigt sällan
Men nu va vi hos mamma tillsammans en stund och det var mysigt mamma blev glad att se honom hon tycker att han är snygg säger hon!!
Hon är rolig lilla mamma.

Ja nu börja det närma sig semester för oss också så vi hade tänkt att mamma skulle kommit hem på lördag ett par timmar!!
Men sjuksköterskan och jag pratade lite om det och hon tyckte att det var lite dumt att ta med henne hem för hon kan bli ganska upprörd efter i flera dagar. Hon blir aggressiv och utåt aggerad vilket drabbar alla runt henne även henne själv för hon mår ju pyton, så vi bestämde att jag skulle komma söndag i lugn och ro istället.


Sen till det som jag tycker är jobbigt!!
mamma ville att jag skulle följa med henne på toaletten! Vilket jag brukar göra, då ser jag att hon fått stor blöja!!!
Jag visste att hon fått en liten tidigare men inte den här stora!!!
Faaan va jobbigt jag tyckte att det var??!!
Men jag förstår ju så klart att det måste ske om hon inte klarar att hålla sig så klart men att det går så fort!
Mammas kontakt person berättade att mamma suttit på en stol och bara börjat göra på sig utan att äns tänka på det!
Så det är självklart att hon ska ha hjälp medel men usch vad jag tycker det går fort......

Det är som vanligt bara gilla läget!!

Japp det var det vi hörs snart igen ;)
Ha det bra i vår vädret

1 kommentarer

Sofi

02 Apr 2012 08:25

Svar: Om jag ska vara helt ärlig så har jag ingen aning! Min storasyster var här så jag passade på att låna den.. men du kan fråga henne, hennes blogg heter: http://lice.blogg.se/

Kommentera

Publiceras ej