Hej Alla!

I kväll har vi verkligen haft det mysigt, mamma var här och vi skulle göra Janssons frestelse och göra köttbullar men det gick inte alls! ha  hi, jag bad mamma skala potatisen men hon sa att hon inte kunde jag vet inte riktigt om det var så?
Men hon hjälpte i alla fall till att skära anjovisen och vi gjorde två frestelser,mmmm vad dem blev goda.
mamma fick ta med sig en hem till sig.

Sen började Lotta på Liseberg!!
Det var roligt minsann mamma hon trodde helt klart att hon va med där hon satt och sjöng, dansade med och när dem pratade i telefon så svarade hon så tydligt!
Ja det är Lillian, ja jag kommer från Östersund mmhm ska vi öpnna lucka? Ja va roligt! Har jag vunnit!! Oj Oj så mycket nehej det kan inte vara sant Ni luras 2,5000000 oj oj oj!!!??? Herre gud vad ska jag göra nu?
Hon vinkade och pratade och skrattade det var 100 % njutning för mig att se mamma så glad det kan jag lova. Min man blev helt chockad när han såg hur hon betedde sig mmen han blev också glad så klart.
När klockan började att närma sig 21,30såå kände jag att det vore bra med ett evslut
Vi åkte tillbaka till Graninge och mamma var så glad.

Pluss att hon handlade julgodis på affären så hon hade myket godsaker med sig hem, hon är gullig hon trodde att jag givit henne godiset men det  hade hon gjort själv hon tackade sa 100 ggr att det hade varit en mysig kväll....

Försöker skriva lite i morgon igen
puss och kram alla sov gott

1 kommentarer

Mimmi

27 Dec 2011 11:56

Så mysigt ni haft det med lilla mamma!!

Kanske är det så att mamma inte längre kan skala potatis????

Minns när vi började ana att mamma inte kunde koka kaffe längre...

Ville inte tro att det var sant men så hård var sanningen. Sen klarade hon länge av att sköta massor av praktiska saker på boendet, som att duka o fixa med disken. Servera andra mat mm. Hon svarade glatt i personalens telefon.....med sitt namn förstås!

Så härligt att din mamma är glad och ser det positiva!

Minns ett möte med anhöriga där en tjej berättade om sin mammas ilska-tyckte så synd om henne för mamman var hemskt jobbig mot allra helst personalen.... var så nöjd med att min mamma var så snäll mot nästa alla....

Sen kom det-mediciner och förmodligen ångest gjorde henne totalt tokig, hon bråkade om allt och gjorde sånt hon aldrig gjort i sitt liv.

Slogs med en tant i korridoren ( det var väntat att de skulle bråka men inte att min mamma skulle slåss-var nog första gången i hennes liv) Kastade saker på personalen-allra helst de som inte var svenska-vi höll på att dö av skam......

Men sen vände det och innan hon vandrade vidare så hann hon bli snäll rolig och trevlig igen. Hon var tacksam och kände sig trygg....

Minns med fasa ett besök på Huddinge akuten. Så hon skrek och innan de fick in henne på ett eget rum kändes som en evighet.

Tack o lov att personal från boendet var med..... Det enda som lugnade mamma en sekund var om vi lyckades lura in en ung snygg kille ur personalen-då hade mamma fullt upp med att prata med honom om hans snygghet-en annan var ju helt färdig och så jag skämdes!! Men det gäller att försöka tänka att det här är inte min riktiga mamma-så här skulle hon aldrig gjort, nåja hon kunde väl sagt till dr att han var snygg men hon hade aldrig legat o gapat så....

Hoppas ni får många glada år med din mamma och hon behöver aldrig hamna i detta ångest fyllda tillstånd-men om hon skulle göra det så vet du att det tillhör och oftast går över ganska fort....



Gott slut och ett Dunder bra år 2012



Kram Mimmi

Kommentera

Publiceras ej