Hej Alla!
Igår var vi hos mamma och åt julgröt och skinkmacka med julmust och pepparkakor.
Mamma var helt lyrisk när Isabelle och Alica kom med lucia kläder såå fina

Personalen hade fixat det så bra med allt och jag tror att dem boende hade varit med att baka pepparkakor under dagen som barnen fick som paket efter fikat.
Men det åt mamma upp ganska snabbt...Hi hi hi.

Josephine hade bakat julgodis på guld tallrik och satt på cellofan plast på med röd rosett så fint.
Vi köpte med lite mandariner och vanlig choklad.

Sen inte nog med det vi fick ju täffa andra anhöriga det tyckte jag verkligen om <3
Jag fick träffa en kvinna som är anhörig till en av mammas kompisar det var mycket trevligt att träffa och pratas vid alla  har har ju så mycket tillsammmans, vi bytte telefon nr hoppas att någon av oss tar första steget, jag brukar inte vara så blyg.
Jag ser verkligen fram mot det.

Det var jätte trevligt att träffa mamma hon var jätte glad och nöjd med tillvaron en enorm förändring på henne sista tiden det är så skönt att se.

Jag fick höra att mamma röjer på anslagstavlan dem har i hallen, alla papper som sitter uppe viker mamma ihop och stoppar i fickan, så dem har fått sluta att sätta upp informationen där!! Hon är rolig min lilla mamma.

Just nu sitter jag och lyssnar på radion och jag är sååå glad att det Boendet som vi har, som är Carema inte håller den standard som dem som är så omtalade  håller.
Tack underbara för det här är dem bäst, bäst ,bäst.


Nu ska jag hoppa i säng i morgon ska dem ta stygnen på min fot, skönt.
()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()



Mammas fina barnbarns barn
UNDERBART 2011


Ha det gott alla hörs snrt igen

1 kommentarer

Stina

14 Dec 2011 09:59

Hej.

Har följt din blogg en längre tid. Måste bara få säga att du genomgått en helt otrolig förvandling under resans gång med din mamma. Att vara anhörig är nog det svåraste som finns och en tung resa med mycket känslor och sorg.Det glädjer mig att du fått kontakt med andra anhöriga, det är guld värt ska du veta samt att du nu kan koppla av för egen del när din mamma är i trygga händer. Den frustrerade, arga kvinnan börjar hitta balans i livet och du blir då till så mycket mer stöd och glädje för din kära mamma.Du har och kommer vara med på en svår resa men du kommer att klara det om du bara tar vara på att alla de goda stunder som trots allt ändå finns.Jag skickar dig en varm tanke och en stor styrkekram. Stina.

Kommentera

Publiceras ej