Hej Alla!

På lördagen var det så himla fint väder och vi tog en lång promenad till mamma, det var så himla mysigt.
Mamma var lugn och hon satt och tittade på film när vi kom.
Göta Kanal 2, hon får sig lite glada skratt ibland trots att hon inte förstår filmen.
Vi tog en fika med henne och vi satt ner och åt Polly mammas älsklings godis, även flera boendes favoriter.......
När filmen tagit slut så satte vi på Idol 2005-2009
O herre gud vad mamma skrattade!!!! det var verkligen roligt att se henne hon blev som ett barn på nytt hon tyckte det var jätte roligt när dem gjorde bort sig!!
Jag blir glad i hjärtat när hon skrattar så.

Jag passade på att gå in i hennes rum och fixade lite hon hade röjt runt som tusan därinne ingenting står på sin plats när man kommer gång efter annan.
Hon drar upp blommorna från sina krukor och jag vet inte vad hon gör men dem  håller i alla fall på att dö sakta....tur att det bara är blommor!!
Sen började det mörkna och det var dags för oss att börja gå hemåt igen, det verkade inte störa mamma ett dugg att vi skulle gå Tack och Lov, hon briúkar bli lite illa till ods när vi går men som skrivet inte idag.

Så in i skogen och börja vandringen hemåt igen

2 kommentarer

Mimmi

22 Nov 2011 09:38

Så skönt att verkligen kunna inse o förstå att du gjorde ett klokt val när mamma din flyttade!! Tänk vilken glädje hon kan ha i sitt liv! Och tryggheten att det alltid finns någon i närheten-är värd så mycket! Hittade mammas demensutredning igår o det känns.... 2005 var första utredningen o allt var ok-fast jag visste att det inte var så, mamma lurade många med att vara så social o kommunikativ ....

Det framgick också av utredningen att mamma berättat att min morfar var virrig-har jag inget minne av, han dog när jag var 11 år o hade skelett cancer.....

2006 fick mamma diagnosen o 2009 på våren flyttade hon till sitt boende. 2008 började hon delta i dagverksamhet-hon kämpade emot något otroligt i början men blev sen helnöjd.

Det enda vi kan ångra är att hon inte flyttade in tidigare-då hade hon kanske haft ett bra år även 2008.....För det hände mycket det året.....Ja du Marina din blogg berör mitt innersta o väcker tankar!

Men jag tror att det är bra att bearbeta det man går igenom så går man stärkt vidare i framtiden sen..........styrkekram

Smsa Låna

12 Jan 2012 23:17

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

Kommentera

Publiceras ej