Hej Alla!

Jag haft så dåligt samvete för att hela helgen gått utan att jag besökkt mamma!
Jag vet att jag inte ska det men det känns som om jag har lagt upp ett inre schema typ var 3:e dag, men nu blev det inte så det blev lite längre.....
Nog om det!
Jag var i alla fall där nu igår och hon låg och sov i fåtöljen när jag kom så jag gick försiktigt fram och klappade henne på kinden och sa
"Mamma hej vill du vakna?"

Och hon vaknade och såg otroligt chockad ut hon bara stirrade på mig!
Och jag frågade igen!
"Mamma är du vaken det är jag Marina"

Då började hennes tårar att rinna ur ögonvrån......
Och sen säger hon
"Är det sant är det verkligen Du? Är det sant? Jag som trodde att Du var död!!
Jag har gått här i flera dagar och varit såååå ledsen, men nu är Du ju här! Är det på riktigt?"
Skojar Ni med mig eller är det sant?"
Fortfarande med tårarana rinnande ner för kinderna........
Stackars mamma hon hade förmodligen en mardröm lilla gumman, vi kramades länge länge och hon och jag grät en stund tillsammans.

När hon sen lugnat ner sig så tog vi en kort fika för att sen ta en promenad och Josephine kom med tjejerna det blev jätte bra vi hade jätte mysigt.

Mamma trodde inte att det var så kallt ute så hon ville inte klä på sig så mycket hon har inte riktigt förstått att det är november bara för att det inte är någon snö ute, när vi sen kommit kom ut så tyckte hon att det var kallt usch sa hon det var kallt!!

Vi tog en promenad i skogen och förbi en liten butik så hon köpte lite godis.
Både till sig och till Isabelle, hon älskar när små tjejerna kommer hon blir jätte glad och leker med dem.

I dag skulle dem baka pizza och dem boende skulle vara med och baka det kommer nog mamma tycka om.

Jag har varit på överförmyndarnämnden i dag för en intervju, det gick bra nu ska jag bara skicka in ett papper till.......
Sen ska tingsrätten bedömma lämpligheten på mig och det blir nog inga problem.

Ha en skön kväll alla nu vi hörs snart igen




Alicia i full mundering    Isabelle också full munderad
Tyvärr kan jag inte vända bilderna!!




1 kommentarer

Carina

21 Nov 2011 20:39

Hej! Jag har själv en mamma med alzheimer.Hon har haft diagnos i 10 år nu. Förstårdina känslor inför besöken.Jag är nu nere på 1 besök i veckan och har tränat på att inte ha dåligt samvate för det. Tack för din blogg. Kul att följa. Kramar Carina Linköping

Kommentera

Publiceras ej