Hej Alla!

Jaha då var det dags igen........

Möte med Lss handläggare från Botkyrka kommun,
Jag förstår mig inte på deras J....la paragrafer jag blir tokig helt enkelt.

Vi har en färsk utrednig på mammas sjudom den är precis klar från Huddinge sjukhus och personalen på Graninge säger att dem INTE kan ge mamma den tid hon behöver hon vill inte ens följa med på promenader med dem som dem gör varje dag.
Hon skulle behöva komma ut varannan vecka 3-4 timmar åt gången, för tex musée besök, fika på ett cafe, handla lite eller bara egen tid utanför Graninge. Det kan ju inte vara så svårt att tillgodose.
Men det ska minsann dribblas om än det ena och än det andra. Jag ställde frågan om jag kunde axla rollen som hennes ledsagare men det fick jag direkt ett NEJ på det gick inte för sig.

Jag förklarade då att jag tror inte att mamma kommer att gå ut med en ny kvinna. Dem har inte lyckats att få ut mamma en endaste gång på Graninges promenader hon har varit där i snart 2 månader!!
Därför tyckte jag att jag kunde axla det för jag kan ta henne på ett speciellt sätt, det höll även personalen med om!!
Ja som vanligt det är ju som sagt en handläggnings tid på 3 månader igen 3:e gången!!!!!
Det är helt J....la otroligt som sagt dem har en ny  färsk utrednig vilket jag också påtalade även personalen på Graninge höll med om.
Nu skulle Lss handläggaren lägga fram detta till sin chef (som jag redan varit i samtal med) sen skulle vi se hur det skulle gå. Jag kommer INTE att ge mig: Jag vet att man kan bli personlig assistent till anhörig och det tänker jag kämpa för!!
Sedan tog vi också upp omkostnadsdelen på boendet hur det skulle bli med den? Hon är under 65 och har rätt att slippa den. Den är i alla fall på 1 700 kr i månaden för resten av mammas liv, om vi får det klubbat nu innan hon fyller 65. Det finns inget Lss boende i Botkyrka kommun bara för utvecklings störda och det ska mamma inte behöva bo med.

Men som sagt Botkyrka kommun dem har fått ett vite på flera miljoner för att dem inte givit Lss till personer med funktions hinder......
IDIOTER jag kan inget annat säga så är det bara fullt av DUMSKALLAR!!!!

Ha det nu bra alla tills vi hörs igen. Tur att jag har Min blogg att skriva av mig i, jag tror att min omgivning börjar tröttna på mitt prat om allt rrunt detta!! ( och jag med )

Kommentera

Publiceras ej