Hej igen!
Nu var det ett tag sen igen!
Men vi ligger sjuka här hemma och det verkar som det går runt bara det är hopplöst!
Jag har inte varit hos mamma på över en vecka seda, det känns super ruttet men eftersom mamma inte har någon mjälte så blir hon jätte sjuk om jag skulle smitta henne.

Jag vet att hon har det bra och att dem tar hand om henne.
Jag pratade just med min syster hon hade sett ett program på tv i helgen som handlade om Alzheimers jag ska leta upp det och titta på det.
Jag vet att jag brukar bli ganska ledsen när jag ser såna program men samtidigt så är det bra att få lära sig lite om sjukdomen.

Just nu skulle jag behöva hjälp med att överklaga beslutet om mammas Lss jag vet inte riktigt var jag ska vända mig bara. Jag tror att överklagan ska vara inne senast den 29 Februari, jag vet inte om jag ska skriva till dem och be om mer tid det kanske är det bästa.

Vi får se hur det går.
Jag har tagit kontakt med Kuratorn på minnesmottagningen på Huddinge för att få hjälp.

Nu ska jag leta efter filmen och titta på den och sen vila så jag blir frisk någon gång
Vi hörs snart igen

3 kommentarer

Maria

27 Feb 2012 16:23

Stackars er som är sjuka!! Hoppas ni snart är på benen igen! Precis som du skriver så vill man ju inte smitta andra.....

Kanske är din lilla mamma som min var-hon höll noll koll på dagarna så hon visste aldrig om någon varit där...Precis när man gick utom räckhåll för att hon skulle se oss så var vi glömda. Det gjorde ont i bland men det ingår i sjukdomen.....När man sen läser om hur demens ökar i omfattning så blir man ju onekligen lite rädd själv. Jag ska träffa ansvariga politiker o tjänstemän ang mamma nu i mars. Känner att jag vill göra det för mammas skulle-hon hade skrikit högt om hon själv var medveten om det som hänt henne. Hon var ju så totoalt orädd för allt vad auktoriteter var så vete tusan vad hon hade gjort!!! När det gäller våra två gamlingar så har Stockholms kommun svarat "upp" betydligt bättre än Södertälje. Men jag tänker inte ge mig-vill höra om de tagit någon erfarenhet av det som inträffade mina anhöriga om inte så vill jag få dem att ta ett beslut i frågan-får väl hota med pressen annars....Kram

Aite

27 Feb 2012 22:47

Hej! Hoppas kuratorn kunde hjälpa dig med stället, dit du ska skicka överklagan. Fanns inte det med på det tidigare beslutet? Det brukar alltid finnas en uppgift på slutet av beslutet om vart man ska överklaga.

Krya på dig/er, alla i familjen!

Styrkekramar

Micke i Sundsvall

28 Feb 2012 10:06

Hej!

Tråkigt att du är sjuk. Men ring genast kommunen o säg att du överklagar beslutet om LSS. Då vet dom att du överklagat o sen kan du skriva ett formellt brev.

Lycka till. Micke

Kommentera

Publiceras ej