Hej Alla!

Ja nu var det många dagar sedan jag skrev....Förlåt för det
Det har varit en tid med mycket i mitt huvud många tankar mycket mycket att fundera över.

Men nu i tisdags var jag hos mamma och jag hade en vän med mig som jag brukar umgås med en gullig tjej som heter Anne. Det var första gången hon träffade mamma, men det var jätte trevligt vi fikade, åt en varsin mini semla dem är små och naggande goda, alldeles lagom stor man har ätit upp och man vill gärna ha lite till, ofta när man äter en semla så blir man så himla himla mätt så man nästan kastar upp! Det gör man inte av den här man vill gärna ha lite till!! Ha ha.
Efter vi fikat klart så tog vi en liten promenad runt i området och stannade till på lilla mat affären så mamma fick köpa lite glass och choklad. Hon blev så glad när hon fick välja själv.
Sen gick vi tillbaka, vi mötte två killar på vägen hem, mamma blir helt nipprig när hon möter män, jisses hon tycker om att flirta med dem och pratar på om allt möjligt, hon är så himla söt hon lyser upp som en liten stjärna med ett stort leende det är så roligt att se henne glad.

Mamma gnällde över sitt hår hon tycker att hon ser ut som en häxa så jag frågade henne om hon ville gå till frisören och fixa håret, det ville hon så klart.
Så på onsdagen åkte vi och fixade hennes hår.

Josephine och jag möttes upp på Graninge hos mamma kl 10. Mamma hade tid 10,30.
Det var precis lagom med tid jag var hos mamma redan kl 9 för att hjälpa henne.
Jag möttes av personalen i fika rummet dem hade duschat mamma och hjälpt henne att klä sig.
Men sen hade hon tröttnat och ville inte mer för hon ville vila!!
Typiskt mamma!!
Hon sov när jag kom in men jag kelade lite med henne så hon vaknade jag hämtade lite frukost och kaffe och medicinen det gick bra hon åt sin frukost och hon tog sin medicin.
Sen var det dags för lite plock av ögonbryn och vaxning av "skägg"
Hon var så glad att vara av med håret i ansiktet, hon tycker att det ser hemskt ut.
Sen på med lite mascara sen på med kläderna och iväg.

Mamma var så himla glad efter att hon fått sitt hår i ordning av Uranina (frisörskan)
Vi passade även på att åka och köpa nya stövlar för dem gamla var verkligen slut dem läckte in vatten så hon blev alldeles blöt om fötterna, det var en super mysig dag jag tror att mamma tyckte det också.

När vi kom tillbaka till Graninge blev hon lite tyst igen!
Jag sa att hon skulle ta av sig kläderna och skorna, då tittade hon på mig och sa

"Va! Du tror väl inte att jag tänker flytta in här?"
Hoppsan, vad skulle jag säga då?
Jag sa ingenting faktiskt jag låtsades som om jag inte hörde henne,,,,,
Ganska fult kanske men jag vet inte hur och var jag ska svara. Vi gick ut i allrummet när vi klätt av oss och pratade med dem andra där ute, det stod fullt av människor där både personal och boende så dem började berömma mamma för hennes nya frisyr, då blev hon glad igen och jag kunde smita iväg utan att det blev någon som helst ledsamheter, tack och lov.

Jaha det var de två dagarna det blev väldigt lyckat och jag känner mig tillfreds faktiskt med det äntligen.

Här kommer foto på mamma




Vacker som en dag lilla mamma

Kommentera

Publiceras ej