Hej Alla kära läsare

Ja vad säger man livet går på....

Tack och lov vi klarade av att prata ut med varandra Herre Gud så skönt.
Jag hade verkligen verkligen inte klarat av att skiljas.......Och stackars mina små killar att också få skiljas från mamma pappa familj tillsammans. En jätte fin kommentar från Lucas när vi pratade med varandra om hela familje situationen var

JAG SOM ÄR SÅ HIMLA STOLT ATT VAR EN FULLSTÄNDIG FAMILJ
JAG ÄR TYP DEN ENDA I HELA MIN KLASS SOM LEVER MED MAMMA OCH PAPPA I EN FAMILJ

Ta till dig det tänkte jag !!
Mitt hjärta höll på att brista i två bitar, det börjar sakteliga att läka och vi har kommit varandra lite närmare och det känns så fantastiskt, man tror att man är ensam utan stöd men det har vi tusen tack min stora fina son för att killarna fick vara hos dig/er så vi fick tid för oss själva att prata och bara finnas för varandra.
NI mina stora barn med som stöttar och lyssnar Glöm ALDRIG ATT NI ÄR MITT ALLRA ALLRA BÄSTA OCH FINASTE SOM FINNS JAG ÄLSKAR ER SÅÅÅÅÅ MYCKET MINA FINA BARN. Ni är fina med era sambos också det är tur att ni också finns och stöttar tack.


Från det ena till det riktigt andra......

I dag var jag och Loois hos mamma och hon var glad och lycklig...
Jag hittade inte henne först så jag blev lite orolig att något skulle ha hänt typ en Tia attack eller liknande.
Men vi hittade henne på andra sidan, hon kom gåendes pratandes för sig själv det såg ut som om hon gick och pratade med ett barn och det tror jag också att hon gjorde hon gick nog tillsammans med min lillebror Lee hon sa vid flera tillfällen att han hade varit där och så vidare.....

Vi gick och fikade jag hade tagit med lite kakor som dem skulle få till kaffet inte för att dem inte har utan för att jag bara ville.
Mamma blev glad och det var det som var meniingen.

Hon var lite rolig i dag hon bubblade på om en massa icke förståliga saker och helt plötsligt hörde hon lite musik då blev hon jätte glad och började att dansa från ingenstans....
sen gick hon fram mot Tvn och pratade med tv-bilden och tjoade och tjimmade det var nästan som om hon var lite full ;)
Hon var så jätte gullig min fina lilla mamma.

Sen förra veckan fick jag ett brev ang LSS för mamma och kommunicerings tide går ut nu så jag fick lite eld i baken..
Dem har på förslag att ge mamma LSS med 6,5 timmar per månad dvs 1 timma och 20 minuter i veckan att komma ut från Graninge med en ledsagare!!
FY F...N Att dem inte skäms det är pinsamt.

Jag har i dag skrivit tillbaka och bett om 10-15 timmar i månaden om  ledsagaren (förhoppningsvis jag) ska hinna göra något med mamma då räcker inte 1 och en halv timma ca det hinner jag knappt ut genom dörren med. Jag blir både sårad och arg över att det inte finns större förståeelse för dem som har det så här som min mamma.

Mamma fyller 64 år nu den 27 Januari ska hon bara få gå omkring i dem här korridorerna för resten av sitt korta liv. Ja vad säger man!!!
Dem har inte hunnit eller kunnat ta ut mamma en endaste gång sedan hon flyttade in på Graninge TROTS ATT DEM ÄR FANTASTISKA PERSONALEN. det är på grund av mamma själv hon behöver behandlas på ett speciellt sätt och mycket tid och dem är ju som alla andra vårdinrättningar trånt om personal, sånt är livet.
Men jag tycker ändå att mamma borde få mer tid av kommunen...
Ja vi får väl  se hur det går?

I dag var det i alla fall inte ledsamt att vara hos mamma hon mådde bra och hon var jätte glad min fina lilla mamma hon blir bara yngre och yngre....
Precis som vi alla andra faktiskt vill bli!
Fast till utseendet?

Så nu är det dags för mig att sova ha det bra vi hörs snart igen :))


2 kommentarer

Maria

18 Jan 2012 13:27

Hej! Så glad man blir i hjärtat när det är bra hemma och lilla mamma är nöjd!! Mamma var ju på ett sk vanligt gruppboende och alla var gamla. Men mamma var ute varje dag så länge hon mådde bra av det. Ofta var de i Skärholmen och shoppa, sen åt de ofta på Enskede Värdshus-där mamma direkt intog scenen och sjöng- personalen där gilla när hon kom, det blev en glad stämning direkt precis som det var något party.....( mamma kunde varenda sång och sjöng bra) Även när hon satt i rullstol sista månaderna så tog de ut henne. De åkte också flera gånger till en boendes sons sommarstuga. Mamma njöt för fullt hon var alltid med på allt. Det enda negativa var väl att så fort mamma tillfrågades om hon ville med så stack hon iväg som en pil och gjorde sig klar!!! Vänta och sen fanns inte i hennes värld....Till helgen gjorde de extra god mat o fick vin till maten-precis som mamma ville ha det med lite guldkant...Hoppas ni får mer personal för som du skriver någon timme i månaden-det är för lite och kanske bara blir fel ( tänker om det är någon din mamma inte känner)

sandra

23 Jan 2012 14:32

Hej marina.

Jag är dålig på att lämna avtryck men jag vill att du ska veta att jag är inne då och då och läser.

Är glad över ert beslut att inte skiljas. Ta hand om varandra och glöm inte bort varandra nu !!!

Jag finns här Marina !! En fika, en bio en vad som helst dag . . .

Saknar dig !

Att kämpa så som du gjort den senaste tiden med ALLT kan inte vara lätt.

kram

Kommentera

Publiceras ej