Hej mina fina<3

Hela veckan har jag tränat som tusan och har jag inte tränat så har jag promenerat minst 6000 steg om dagen.
Och i dag ska jag gå till mamma det tar ungefär en timma at gå till henne.
Så jag kommer tillbaka i kväll.

Halloj igen!

Japp det blev en låååång prommis!!

18587 steg...jag gick hemifrån vid 11.30 och kom tillbaka vid 16.45 men jag var bara hos mamma i ca 1 timma för sen hade jag bokat med min brukare. Vi träffades på vägen tillbaka och fortsatte att gå!!

Så mitt bäcken är väldigt ömt nu! Det får bli en lugn helg så jag får vila kroppen lite inför nästa vecka.

Nu tillbaka till mamma.

När jag kom så hade dem precis avslutat lunchen det hade varit fin lunch inför helgen med efterrätt och allt.

Mamma satt och pratade med sin "kompis" dem var så söta där vid matbordet dem pratar hela tiden men om helt olika saker det är jätte roligt att lyssna på dem för man förstår absolut ingenting!!

Men dem har trevligt och det är huvudsaken.

När vi fikat en stund så kikade jag igenom hennes garderob för hon har vuxit ur sina kläder så jag fick plocka bort lite, men jag fick smyga för hon har full koll på mig när jag tittar där som tur var så gick hon iväg en stund så jag fick skynda på.  Men innan hon gick hittade hon min dun väst jag hade på mig dit, hon satte på sig den och speglade sig en stund det var precis som om hon kollade om hon tyckte om den vilket sen sa,  att hon ville ha en sån jacka för det är bra till våren!! Otroligt ibland kommer det lite klarhet, jag blir lika förvånad varje gång? Jag hann plocka bort lite grann i alla fall och fixa med hennes hygien artiklar och nessesären som Josephine köpte, super fina va dem.

När vi står där inne så kommer mammas syster med sina barn och fru. Det var ju toppen eftersom jag skulle gå vidare,  det blev ett perfekt avslut för mig faktiskt! Sussi hade tagit med lite fika så nu var det deras tur att sätta sig, det var bra att vi bara åt lite glass hi hi. Det blev en super fredag för mamma. Fast det var en sak jag tänkte på!! När Sussi kommer så säger mamma ALLTID att hon är trött och ska vila? Det är jätte konstigt det är så jämt antingen hon ringer eller kommer det är precis som om hon sätter ihop det! Det är verkligen skumt hon kan säga så till min syster också när hon ringer tex?

Jaaa det är verkligen en konstig sjukdom en jävulsk sjukdom. Man undrar om det finns en Gud??

En elak Gud isåna fall som ger oss människor såna sjukdomar och andra hemskheter .....

Jag har  fått höra att mamma har börjat med det som är så tråkigt som att hålla på med sin avföring!!

Katastrof tycker jag!!

Jag blir jätte ledsen för det för mig är avskyvärt när det gått så långt.........Hon hade förmodligen försökt att tvätta sig men istället för att slänga papper och tvättservetter så hade hon pulat ner dem i sin fårskinnstofflor!!! persoalen är så gulliga dem hade försökt att tvätta tofflorna men det gick inte så det var bara att slänga dem. Jag vet att det måste styras upp när hon varit på toaletten men jag hoppades på att det stannade där inne, men det gör det inte längre.........Jag har också sett på hennes kläder och händer att hon har svårt att tvätta sig , jag tycker verkligen att det galopperar fram.

Så vad jag skulle berätta var att mamma har en så fin matta på golvet i sitt rum den har ju nu börjat att ta "lite" stryk så nu måste jag ta bort den för att lämna på tvätt sen får hon vara utan matta för det funkar inte längre det blir slabbigt! Det är bara att gilla läget! Jag får ställa den i mitt källarförråd det pyttelilla som vi har här. Det är synd att den är grön annars hade jag kunnat ha den men jag vet inte om det är så fint med grönt??

Sen väntar jag på brevet som läkaren ska skriva för att hjälpa till att få Lss om det nu går jag ska försöka igen men jag tror inte att dem kommer att godkänna det! Färmodligen har dem redan bestämt sig, men jag tänker kräva en ny handläggare. Så får vi se hur det går det tae väl 3 månader till vi sökte första gången i februari 2009!! Det är inte illa tycker jag, snacka om utdraget arbete. Men jag ska vara en jävligt jobbig jävel och söka och söka och söka om och om igen. Jag ska inte vara otrevlig men ihärdig.

Så det var den här dagen vi hörs snart igen

1 kommentarer

Annika

19 Mar 2012 19:50

Fin blogg :)

Kommentera

Publiceras ej