Hej alla mina fina läsare!

Tack för era kommentarer det är verkligen roligt när Ni skriver till mig, jag är dock väldigt dålig på att svara men jag ska skärpa mig!


Äntligen helg skönt att få ta det lugnt och njuta av ledighet.
I dag ska vi åka till mamma och ta en fika och umgås lite, känner så himla mycket för att ta henne ut i dag. Hoppas att det funkar med vad vi ska göra, jag tror att mamma också skulle tycka att det är skönt. Det ska ju bli så fint väder också så vi kan vara ute det är ju inte så ofta amma är ute. Eller hon går ut med personalen så klart någon/några gånger i veckan. I dag ska vi också lämna mammas matta på kem tvätt den har blivit lite smutsig så den måste väck.

Jag känner nu att jag börjar bli lite stressad av att vi åker snart det känns som om vi ska vara borta länge från mamma, jag har lite svårt att släppa kontrollen så länge. Sen så klart så är jag orolig att något ska hända alla som är hemma jag brukar ha otur med att det händer saker när jag inte kan kontrollera situationen och det stressar som tusan.
Men jag ska verkligen försöka att koppla av nu, jag skulle jätte gärna vilja ta dykar certifikat när vi är i Thailand, hoppas att vi kan det Peter och jag det är inte så jätte dyrt faktiskt.
Ja det är mycket att se fram mot nu varje dag är räknad.......
Jag har börjat att fixa hemma också inför resan i går hade vi fönster putsare här och i dag ska jag städa hela huset, sen nästa helg kommer alla barn och mina svärföräldrar och mamma hit för att äta tillsammans och ha det trevligt det ser jag fram mot.
Mamma kommer nog att älska det, vi tänkte bjuda på thai mat det älskar hon, det ska bli spännande och se vad svärfar tycker om det jag vet inte om han har ätit det någonsin!!
Men det är nästa helg.

I går var mina stora barn och hälsade på sin farfar i Norrköping han ligger på sjukhus för han är jätte sjuk i cancer och ska gå vidare vilken dag som helst, det är jätte sorgligt faktiskt. Det började med en cysta vid svanslotan berättade han i går, sen har det vuxit och blivit cancer i hela ryggen, lungor och bäcken. Nu har han försökt med allt alla möjliga olika mediciner och annan hjälp man kan få och köpa sig. Det är verkligen tragiskt.
Inte för att det kommer att drabba mig men det blir jobbigt för mina barn. När Josephine och Victor var små då träffades dem ganska mycket men nu på äldre dagar har det tyvärr blivit lite sämre med umgänget.
Men nu var dem och hälsade på honom på lasarettet, han är troende och han är helt säker på att änglarna kommer och hämtar honom i helgen, för det har dem sagt säger han! Usch vad sorgligt när någon går bort tycker jag!!
Jag har jätte svårt att ta farväl av folk jag kan knäcka ihop totalt jag fixar inte det. Jag tror att det har att göra med att pappa gick bort så plötsligt och mamma var på sjukhuset i flera månader.

Mina barn var i alla fall jätte starka i går, dem hade sin pappa och hans fru med sig också men jag tror inte att han är så stort stöd faktiskt det är nog Josephine som är hans stöd!!
Men hon är duktig och det är Victor också jag är så himla himla stolt över dem jag har verkligen lyckats uppfostra dem att bli bra människor.
Jag är i och för sig lite orolig över Josephine för hon ska vara så stark för alla men hur stark är hon för sig själv??
hoppas hoppas att Crille finns för henne om vi hunnit åka och Victor så klart han är jätte bra.

Ja nu blev det lite skrivet i dag!!
Får se om jag skriver lite mer i kväll.

Här kommer lite foton från i går i Norrköping
All kärlek till Berne

1 kommentarer

Anonym

25 Mar 2012 22:09

Jag är med i en tävling hos studeravidare.se och skulle behöva all hjälp jag kan få! Det är enkelt att hjälpa till, krävs endast ett klick på bilden i inlägget: http://angelica.blogg.se/2012/march/hjalp-mig-vinna-kravs-endast-ett-klick-pa-b-1.html



Skulle betyda väldigt mycket :D



Har även en hel del tävlingar uppe om du gillar det: http://angelica.blogg.se/category/pagaende-tavlingar-1.html

Kommentera

Publiceras ej