Ha ha ha jag måste vara den klumpigaste och mest glömska människan!!!!
I söndags hämtade jag och Peter mamma för en tripp till Huddinge centrum för att det skulle vara 1000m konst!!!
Det var på lördagen inte söndagen!!! Fasiken också vad klumpig jag är!

Vi fick trevligt ändå en mysig dag med mamma utanför Graninge
Vi gick runt lite och mamma tittade på kläder det har ju varit ett av hennes största intressen hon finner sig snabbt bland kläderna, hon står och snurrar på klädhängarna det är fantastiskt att se för hon dras fortfarande till samma sorts kläder som tidigare

Hon plockade ut en jätte snygg BH och Trosa i ett set hon ville ha! Men det går ju inte eftersom hon i dag har blöja!!!
Jätte snyggt set ska köpa tröjan till också tänkte jag

Vi trivs bra med Graninge men jag tycker att det händer alldeles för lite, mycket tv tittande och häng i soffan det är inte så inspirerande dock.
Vi fick ett brev hem från Graninge med lite info omkring sommarn bland annat
Jag blev lite förvånad över det för det stod att dem utnyttjat baksidan så flitigt och planterat blommor bl.a. Vilket på vår sida inte alls stämmer!! Jag vet inte om jag ska ta upp det vid nästa samtal med enhets chefen.....
Vi får se vad som händer
Ja ha det var allt för i dag kommer tillbaka snart

Varm kram på er

1 kommentarer

maria

04 Oct 2012 17:26

Hej!
Men visst är det lätt att virra till det...?!
Du har ju också mycket kring dig för en mamma med alzheimers kräver en del även om de har ett gruppboende. Tycker att du ska berätta för ledningen om den brist på stimulans som du upplever att din mamma får.... Vår lilla mamma var ute varje dag tills dess att inget fungerade längre.. Men det var middag på värdshuset, shopping, turer till skärgården och sen ut i när miljön. Förstod att personalen i början inte riktigt hängde med i mammas tempo.. Hon var ju alltid i gång och gick snabbare än alla andra ( även personalen...) Sen pratade hon alltid mycket och sista tiden var det mer än gränslöst....-men de lärde sig hantera mamma på ett bra sätt-hon behövde ju inte prata med alla....
Kram

Kommentera

Publiceras ej