Hej Hej!
Long time no seeing!!
Det är tusen saker som händer och jag hinner inget känns det som!
I söndags var vi hos mamma i alla fall och hon var ganska pigg, det känns skönt när jag kommer och säger 
Hej mamma!
Och hon svarar -Hej
Dock lite vagt men ändå, hon kommer ihåg att hon är mamma, och jag tror att hon någonstans känner igen rösten trots att hon inte alltid känner igen mig till utseendet!!
Hon höll på att möblera om lite när vi kom! Tänk att det inte går ur, mamma har alltid hållit på att möblera om! Konstigt att det sitter kvar :)
Det tog en liten stund att få mamma att komma men sedan kom hon och fikade 
 
Vi hade  med oss en varsin wiener semla som vi kunde smarra på och mamma hon njöt för fulla muggar, det är så mysigt att träffa henne när hon är både pigg och glad. Det märks en skillnad när dem börjat att trappa ut på tabletterna det är jätte skönt att se att mamma faktiskt är piggare!
På det senaste mötet vi hade så bestämdes det att dörren in till vår avdelning skulle stå öppen mer eftersom mamma ska få gå mellan avdelningarna eftersom dem är lite piggare på andra sidan, det var stängt när vi kom! Vi hade också diskution kring tvn s på eller av! Vi pratade om att dem skulle ha en trevlig radio kanal istället för tv! Så var det inte,
Nu är det första gången jag var hos mamma sedan vi bestämde detta men ändå kan jag känna att det är bara snack! Ska det vara så?
På onsdag ska jag till Graninge igen och prata med Dr´n då ska det bli spännande och se om dörren är öppen eller om den är stängd och om tv´n står på eller ej!
Ibland så känner jag att det bara är löst prat eller en önskan från enhetschefen att det ska vara på ett visst sätt men det funkar inte i realiteten!
Jag ska inte ta ut något på förhand men tankarna snurrar en massa på mig i alla fall, det är mycket att tänka på för mig 
 
 
Jag ska lägga in bilderna från i söndags jag kommer tillbaka!
Hörs snart igen 
 
 
 
 

2 kommentarer

maria

12 Feb 2013 15:06

Så skönt att din mamma var piggare....
Medicinerna påverkar ju dem så starkt,,,,

När vi efter en massa tjat fick bort mammas medicin som vi märkte att hon blev dålig av-så kunde mamma, fast hon var rejält sjuk säga- tänk jag har varit så sjuk så jag kunde inte ens prata!!
Det förstod hon -fast de drogat ner henne så....
Hoppas din mamma och även du får det så bra det bara går!!

Aite

13 Feb 2013 19:35

Hej! Hoppas de håller, vad de lovat. Det säkraste sättet, att ta reda på det är, att inte tala om för personalen, när du skall komma dit nästa gång. Och även lägga besöken på olika tider på dagen. Jag var 5-8 timmar/dag hos min man och hann se mycket. Flera patienter togs hand om och piffades upp, såren lades om osv. just innan deras anhöriga kom, när personalen visste, att "hon kommer kl 16" t.ex. Och dessa mediciner, de är ju ofta bara för personalens skull. Om du orkar, håll reda på vilka medicinerna är och varför din mor får dem. Jag lider med dig och hoppas att dina syskon hjälper dig i kontakten med vården. Du ska ju hålla länge än för dina barn och barnbarn.
Snälla, ta kontakt med Alzheimerföreningen i Stockholm för att få hjälp med LSS.
Styrkekram
Styrkekram

Kommentera

Publiceras ej