Hej Hej på er!!
 
 För en tid sen ringde en man till mig och berättade att han haft Alzheimers!
Ja du läste rätt!
Han har haft sjukdomen i 6de graden, som han själv sa, han och hans fru har forskat fram ett hälsokost preparat som har hjälp honom att bli frisk tillsammans med mycket god kost.
Han ringde och berättade detta och han har skickat en massa dokument till mig som jag håller på att läsa nu där kan jag också hitta den dryck som han blandade själv av 
Granat äpple, Blodgrape, vitaminer B & B - vegan vitaminer, Limejuice, Citron juice och slutligen Blodapelsin juice tror jag att det var, Jag har gjort blandningen enl receptet och givit till mammas boende och dem skall ge den 5 ggr per dag a 1dl per gång detta för att ge kroppen en rusch i vitaminer i ca en månad, sedan ska man börja med dessa hälso preparat och det ska slutligen leda till att hjärnan kommer tillbaka!?
 
Jag hoppas så mycket och vill tro så mycket på detta att jag vägrar tvivla.....
När jag pratade med mannen så lät han så övertygande så att jag kan inte tvivla, han berättade att han var så pass långt gången i sin Alzheimer att han börjat med b....ja!
Att hans fru har kämpat som tusan med honom och aldrig tappat tro och hopp. 
Jag lämnade juicen till mamma i måndags eftermiddag och ska tillbaka i morgon och ge henne ny
Det var så konstigt för den är inte så himla god ganska besk och inte så fin i färgen heller trots det så drack mamma upp den. 
När jag gav mamma drycken så förklarade jag för henne att denna skulle göra henne frisk om vi hade tur och om den fungerar som det lovas och jag förklarade också att jag fått receptet av en man som varit lika sjuk som hon är och det är verkligen märkligt för jag kan svära på att mamma förstod vad jag sa!!!
Eller åtminstonne så kändes det som det på ett konstigt sätt.
Jag tittade in i hennes ögon när jag pratade med henne så jag skulle se att hon tog till sig det jag sa!
Snälla snälla låt det nu vara sant att detta funkar, jag gör allt för att detta ska funka.
 
Jag har sökt mannen som ringde mig men ännu inte fått ett svar men han kanske är bort rest elller nåt, det är bara två dagar sedan jag ringde.
 
Mamma var hemma på ny års afton också och det funkade jätte bra, hon blev så himla glad när hon såg min bror hon log hela hon när han kom! Det var som om hon trodde att det var pappa som kom.
Vi hade jätte trevligt hela kvällen åt god mat och efterrätt seadn fick hon 2 munnar vin men det tyckte hon inte om!
Men som det alltid är så ska det vara något tråkigt också!
Mamma jag och min svägerska stod här i köket och fixade lite när vi ser att mamma gör en konstig rörelse typ att hon ska sätta sig i luften!
Jaap och det gjorde hon också!!! Tjong vilken smäll det blev stackars lilla mamma slog i huvudet i matborde så smällde!
Åh jäklar vad det gjorde ont, hon blev alldeles rosig om kinderna sen lade vi henne på soffan en liten stund och min bror satt vid henne och checkade så inget skulle hända.
Ddet gick bra tack och lov men det var ganska oroligt en stund eller några dagar för hon hade lite ont i huvudet ett tag och det blev en rejäl bula!
 
Men jaghar träffat henne efter och det är inget som hänt i alla fall.
 
Jag hoppas ni hade en trevlig jul och ett gott nytt år och jag hoppas att detta år ska bli mångt mycket böttre en det förra!
 
 
Så jag kommer att lägga ut det recept jag fått av denne man när jag fått hans tillåtelse till det, jag vågar inte innan eftersom jag vet att han forskat fram det tillsammans med sin fru.
 
En massa varma kramar sänder jag till er alla. 
Hörs snart igen
 

5 kommentarer

Stinta

11 Jan 2013 16:52

Ja,vad säger man om sådana mirakel?! Men det sista som överger människan sägs vara hoppet.

Frida & Tess ♡

16 Jan 2013 19:31

Fin blogg du har! Kolla gärna våran nystartade blogg :)

maria

21 Jan 2013 10:12

Hej Marina! Förstår om du hoppas på ett mirakel-hoppet sägs ju vara det sista som lämnar oss.....Bilden på din mamma och de 2 barnen är den tagen nyligen??? Hon såg så pigg ut i ögonen..
Det finns ju många som har olika "kurer"vid olika sjukdomar-har ibland fått några som sökt upp min mulitsjuke gubbe----men visst han har tagit några extra saker ibland men aldrig tagit bort sin grund medicinering.....då hade han med all sannolikhet inte levt längre-men som sagt han har andra sjukdomar än din mamma...
När mamma var sjuk i alzheimers så pratade man om 3 faser. Vad är fas 6??? Hoppas du får tag i mannen och attår 2013 blir ett dunder bra år för oss alla!!!

Stinta

23 Jan 2013 17:36

Nog för att mor och dotter är lika varandra men nog ser , åtminstone , jag att det är Marina som är på fotot med barnen!!

maria

24 Jan 2013 11:24

Men jag är väl lite halvblind som kunde se så fel......
Har ju aldrig sett Marina i verkligheten........ får väl skylla på det eller så blir det nya glasögon framöver...

Svar: Ha ha Mimmi!Nu förstår jag vad du menar!! Hi hi
Det är jag som sagt på bilden på jul afton med mina barnbarn!
Det är inte lätt men jag är 45 år och mamma 65 år nu i söndags.
Ha det toppen kram på dig
Marina Hansen

Kommentera

Publiceras ej